České dráhy shání ojeté motoráky

22.04.2020 10:06

České dráhy začaly s hledáním použitých motorových jednotek, s kterými by se mohly přihlásit do soutěže Plzeňského kraje na provoz vlaků na pošumavských lokálkách a tratích v České lese. Zatím vypsaly takzvané předběžné tržní konzultace, v kterých poptaly majitele podobných vozidel v Evropě. Konzultace slouží k lepšímu stanovení podmínek do zadávacího řízení, aby se do něj alespoň někdo přihlásil.

Vyplývá to z informací na profilu zadavatele. I když přesně České dráhy neuvádějí, kde chtějí vlaky nasadit, podle parametrů poptávaných vozidel i jejich počtu půjde o vozy pro Plzeňský kraj. Ten nedávno vypsal soutěž, v které hledá provozovatele vlaků v provozním souboru Jihozápad na deset let. Zakázka má hodnotu 2,8 miliardy korun.

České dráhy oslovily velké leasingové společnosti zabývající se pronájmem železničních vozidel i zahraniční dopravce, například Die Länderbahn, DB Regio nebo ÖBB. České dráhy zvažují variantu nákupu i desetiletého pronájmu.

V obou případech poptávají České dráhy jednotky nazvané DMU70, jednotlivé zakázky se liší jen požadavky na výbavu. V případě souboru Pošumaví chce kraj motorové jednotky nejméně se 65 místy k sezení, musí jich mít nejméně osm (šest kmenových, dvě záložní). Vozidla přitom nemusí být plně nízkopodlažní. V každé jednotce ale musí být oddíl, který umožní přepravu až osmi jízdních kol a dvou kočárků. Musí být po rekonstrukci interiéru, vybaveny zásuvkami a Wi-Fi a musí jezdit minimálně stokilometrovou rychlostí. U zakázky pro Český les stačí rovněž starší vozy, stejně tak i osm jednotek včetně dvou záložních. Kraji ale stačí menší počet míst pro kola či kočárky.

V případě zakázky pro provoz v Českém lese by Českým drahám stačilo mírně upravit regionovy, pro Pošumaví pak modernější vozy typu Stadler RS1. Dosud na těchto tratích jezdí regionovy nebo motorové vozy 810 a 842.

Zdroj: Doprava