Cheb čeká na troleje z Německa – vrátí ho na evropskou železniční mapu

22.01.2014 09:55

– Do bavorského Hofu jezdí od loňského prosince elektrické vlaky z Drážďan. Dále směrem na Norimberk se cestující stále dostanou pouze motorákem, ale mělo by se to změnit. Karlovarský kraj usiluje o to, aby německý správce kolejí DB Netz při elektrizaci nezapomněl ani na odbočku z tzv. Sasko-francké magistrály, která vede z Ředvic (Marktredwitz) do Chebu. Potom by konečně nabyl kýženého mezinárodního významu rekonstruovaný železniční koridor Praha–Cheb a opět posílil význam regionu jako význačné evropské železniční křižovatky.

 

Přes Cheb je nyní díky napojení na síť Supercity nejrychlejší železniční spojení z Prahy do Norimberku – za 4 hodiny a 34 minut (někdejší přímé rychlíky přes Domažlice jezdily o čtvrt hodiny déle). Na rozdíl od minulosti, kdy přes Cheb jezdil slavný vlak Karlštejn, je ale nutné přestoupit. Vedení Karlovarského kraje se to nelíbí, Cheb dnes není významnou železniční křižovatkou, ale spíše místem na úplném okraji německé i české železniční mapy. Problém spočívá v tom, že Správa železniční dopravní cesty ani její německý protějšek DB Netz zatím trať z Chebu dále na Norimberk neelektrizovaly. "Chybí jak na části českého území, tak na části německého území elektrifikovaná trať. Z toho důvodu tam nejezdí přímé spoje," shrnula mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.

V představách krajského vedení by mohly z Prahy do Norimberku jezdit přímé spoje Pendolino, ale význam Chebu by vzrostl také díky silnější nákladní dopravě. "Pro karlovarský region je důležité, aby bylo napojení pro těžkou dálkovou nákladní dopravu," zdůraznil náměstek hejtmana Petr Navrátil (ČSSD).

Zdroj: E 15