CZ LOKO bude servisovat lokomotivy společnosti ČEPRO
O tucet lokomotiv společnosti ČEPRO, patřící mezi významné hráče na tuzemském trhu s ropnými produkty, se nově postará CZ LOKO. Firma vyhrála výběrové řízení na jejich údržbu a servis. Smlouva byla uzavřena na čtyři roky, informoval mediální zástupce Zdeněk Zuntych.
„Velmi si toho ceníme. Servisní služby jsou jednou z oblastí, které cíleně a důsledně rozvíjíme. Vidíme v nich velký potenciál, čemuž musí odpovídat i jejich úroveň a kvalita. I zde chceme postupně patřit mezi lídry trhu,“ řekl vedoucí obchodního týmu CZ LOKO Michal Schaffer.
Firma podobný model fullservisu už uplatňuje v ostravské huti Liberty (dříve Arcelor Mittal), kde se stará o dvacet modernizovaných lokomotiv řady 741.7. Na vlečce automobilky Škoda Auto zase zajišťuje provoz dvou svých lokomotiv EffiShunter 600.
„Fullservis znamená, že neseme plnou odpovědnost za provozuschopnost lokomotiv, a zákazník se tak může plně věnovat jen svému byznysu, který ho živí. I pro ČEPRO to bude znamenat zajištění plynulé obsluhy terminálů bez dalších starostí souvisejících s provozem,“ uvedl Michal Schaffer. Upozorňuje přitom na zvyšující se administrativu, která provozovatele kolejových vozidel zatěžuje. „Menší firmy proto raději odvezou zboží kamionem, než aby tyto problémy řešily. Ty větší pak hledají komplexní řešení, které jim umíme nabídnout. Proto také zájem o fullservis na vlečkách roste,“ dodal Michal Schaffer.
Pro CZ LOKO není ČEPRO novým partnerem. V lednu do svého vozového parku lokomotiv zařadilo EffiShunter 600, který nahradil už zastaralé vozidlo ČKD. V říjnu k němu přibyl také EffiShunter 300, který zástupci dopravce převzali na vlečce ve Střelicích, kde bude obsluhovat distribuční sklad pohonných hmot. I zde kontrakt vzešel z veřejné soutěže.
Společnost ČEPRO zároveň potvrdila objednávku modernizované lokomotivy 723.7. Půjde o druhý EffiShunter 600, který bude osazen silnějším motorem CAT, konkrétně C27 s výkonem 709 kW. To firmě umožní vyřadit z provozu nejstarší lokomotivy 720.565 a 716.510 vyrobené v ČKD v letech 1961 a 1983, které již neodpovídají moderním požadavkům a ekologickým standardům.
Zdroj: Doprava