Další etapa přestavby hlavního vlakového nádraží začne na jaře

18.11.2016 17:06

) - Zahájení druhé části přestavby hlavního vlakového nádraží za 1,3 miliardy korun se přesune z října na březen příštího roku. Zpozdil ji výběr dodavatele, který bude známý příští měsíc. Téměř dvouletá stavba, jejíž hlavní částí budou rekonstrukce dvou železničních mostů přes Mikulášskou ulici, bude mít velký dopad na dopravu ve městě. Na 1,5 roku se uzavře ulice před nádražím. ČTK to řekl Pavel Paidar ze Stavební správy západ Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která investuje v plzeňském uzlu 6,5 miliardy korun, hlavně z peněz EU. Všech pět staveb by mělo být dokončeno do roku 2022.

"Budu věřit, že začneme začátkem stavební sezony. Investiční akce mají trochu zpoždění, protože ne u všech probíhá příprava úplně nejlépe a je to i v kontextu s ostatními stavbami," řekl generální ředitel SŽDC Pavel Surý. Výběrová komise podle informací ČTK doporučila vítězného uchazeče z pěti přihlášených a běží 15denní lhůta na odvolání zájemců a poté stejně dlouhá doba na podpis smlouvy. Poté by mělo být předáno staveniště a rozběhnou se práce. Jako první by se měly už v prosinci instalovat výhybky na tramvajových tratích před nádražím.

Soutěž trvala o zhruba 80 dní déle, protože po dotazu jednoho z uchazečů se musela prodloužit zadávací lhůta. "Ale teď, jak je harmonogram naplánovaný, tak se snažíme, aby byly zásadní milníky dodržené," uvedl Paidar. Zprovoznění Mikulášské se stále plánuje na 31. srpna 2018. Začátek přestavby prvního mostu byl podle původního harmonogramu naplánován od února, což by se mohlo stihnout.

Kvůli tomu, že Plzeň dokončí kolem 20. listopadu velkou rekonstrukci tramvajové trati na Karlovarské třídě, umožní dopravní podnik SŽDC výluku v Mikulášské ulici až na začátku prosince. "Uzavře se to tam jen zhruba na deset dní, aby se tam dokázaly nainstalovat výhybky," řekl dopravně provozní ředitel Plzeňských městských dopravních podniků Jiří Ptáček. V době výluky se ještě přeloží sítě.

Mikulášská ulice se uzavře trolejbusům a automobilům až na jaře, zřejmě v březnu. Do té doby musí ještě SŽDC přeložit trolejbusovou trať linky 12. "Odstartuje se mostem blíže u Teska, který je širší," uvedl Paidar. Tramvaje budou jezdit jen po jedné koleji.

"Projektová příprava zabrala deset let," řekl náměstek primátora pro dopravu Petr Náhlík (KDU-ČSL). Podíl Plzně jako partnera projektu bude 90 milionů korun. Obnoví se tramvajové tratě, sítě, vzniknou nová parkovací stání, zastávky autobusů a točna.

Zdroj: čtk