Flotila přestavěných vagonů už brázdí tratě v kraji

18.11.2016 17:00

– Šumperský podnik Pars nova předal Českým drahám všech dvaašedesát vozů, které postupně modernizoval od roku 2015. Vylepšené vagony jsou součástí vlaků na vnitrostátních i mezinárodních spojích, tedy rychlíků a vlaků InterCity a EuroCity. Cestující v nich budou mít větší pohodlí. Cestující u vylepšených vozů ocení zejména nový interiér.

                K dispozici nyní mají nové čalouněné sedačky, větší stolky s výklopnými křídly, police pro objemná zavazadla a v neposlední řadě také nové toalety. Cyklisté zde také najdou prostor pro uložení jízdních kol.

„Ke zvýšení komfortu přispívá také audiovizuální informační systém, dosazení plnohodnotné klimatizace a nová celistvá okna z determálního skla,“ uvedl obchodní manažer Pars nova David Krmíček. Vozy budou navíc v prvním pololetí příštího roku doplněny ještě o wifi připojení k internetu. Zakázku pro České dráhy šumperský podnik dokončil podle harmonogramu, přestože na výrobu prototypu měl pouze deset měsíců. „Jednalo se o náročný modernizační projekt, když z původních vozů byla zachována pouze skříň a významných úprav dostály také podvozky. Jejich rekonstrukcí se zvýšila maximální rychlost vozů ze sto dvaceti kilometrů v hodině na sto šedesát. Rovněž jsme upravili brzdový systém, řekl projektový manažer Jan Bukovský.

                Významným bezpečnostním prvkem jsou zcela nové předsuvné dveře ovládané tlačítky, které jsou za jízdy blokované a umožňují také blokování proti otevření i při zastavení vlaku. Cestující tak nemohou vystoupit do kolejiště.

                Původní vozy, které byly vyráběny v letech 1990 – 1991 ve Vagónce Studénka, mohly jezdit pouze v České republice a jen omezeně do zahraničí.

Zdroj: Doprava