Konec legendy

16.04.2015 21:34

 

Výpravčí Bohuslav Čapek na strakonickém nádraží prožil vlastně celou svou profesní éru. Nastoupil v roce 1968 po vojně a po několika jiných působištích zakotvil v roce 1973 ve Strakonicích. „Nádraží se vlastně za tu dobu ani moc nezměnilo. Třeba kolejiště je původní. U kolejí byla nejprve navršená škvára, teprve pak se tam dávaly panely, co jsou tam dodnes. Když jsem nastoupil, byl to rok, kdy došlo k elektrifikaci trati Strakonice – České Budějovice. Od Plzně už byla hotová dříve, a proto se musely do té doby vlaky ve Strakonicích přepřahat," zavzpomínal.

Jedna z dalších věcí, která při rekonstrukci vezme za své, bude i dnes už téměř unikátní řídící přístroj v dopravní kanceláři s elektromechanickým ovládáním. Funguje dodnes. Jen komunikace mezi stanicemi se zásadně změnila. To, co kdysi zastaly telegrafy, dělají výpravčí prostřednictvím počítače. Do budoucna má všemu velet jen elektronika. Padl návrh, aby zmiňované zařízení neskončilo v odpadu, ale stalo se muzejním kusem. Vystavené by mohlo být třeba v nádražní budově.

Zdroj: Denik.cz
Zdroj: https://strakonicky.denik.cz/zpravy_region/konec-legendy-nakladni-nadrazi-uz-neexistuje-20140517.htmlZdroj: https://strakonicky.denik.cz/zpravy_region/konec-legendy-nakladni-nadrazi-uz-neexistuje-20140517.htmlZdroj: https://strakonicky.denik.cz/zpravy_region/konec-legendy-nakladni-nadrazi-uz-neexistuje-20140517.html