Lokomotiva Vectron má povolení pro provoz po všech českých tratích bez omezení
– Nové lokomotivy Vectron z produkce společnosti Siemens získaly typové schválení od Drážního úřadu České republiky pro provoz na celé elektrifikované síti SŽDC. Všechny zkoušky, schvalování i zkušební provoz se podařilo úspěšně zvládnout. „Jedná se o první a jedinou moderní elektrickou lokomotivu, která je na českých kolejích schválena bez omezení,“ uvedla mluvčí společnosti Siemens Lenka Bernklauová.
Typové schválení od národního drážního úřadu je završením homologačního procesu lokomotivy Vectron v České republice. Univerzální elektrické lokomotivy Vectron ve střídavé a vícesystémové variantě tak mohou být provozovány na celé železniční síti v ČR bez jakýchkoliv omezení. Lokomotivy Vectron jsou určené pro vnitrostátní i mezistátní dopravu a jsou řešeny tak, že jejich vybavení lze přizpůsobit stavu železničních tratí a potřebám provozu v uvažovaném provozním nasazení v mnoha zemích v Evropě.
To přináší dopravcům řadu výhod, zejména flexibilitu nasazení i s ohledem na vývoj přepravy do budoucna. Tyto univerzální lokomotivy jsou vhodné pro celé spektrum aplikací od těžké nákladní až po expresní osobní dopravu rychlostmi až 200 km/h, což dokládá jejich nasazení společnostmi Regiojet i LokoTrain, které si tato zbrusu nová vozidla pronajímají od rakouského poolu ELL.
„První moderní vysokovýkonná a vysokorychlostní elektrická lokomotiva, která získala typové schválení k provozu na celé infrastruktuře SŽDC v České republice, byla lokomotiva ŚKODA typové řady 109E Emil Zátopek, kterou kompletně vyvinula a vyrábí Škoda Transportation. Typové schválení k provozu v České republice lokomotiva získala dne 28. května 2013, tedy o téměř dva roky dříve než stroj konkurence,“ reagovala na zprávu Siemensu mluvčí společnosti ŠKODA TRANSPORTATION Lubomíra Černá. Podle údajů společnosti Siemens je ale provoz lokomotivy typové řady 109E na určitých úsecích v ČR omezen. Vectron prý žádná omezení nemá.
Zdroj: Doprava