Metroprojekt může začít připravovat trať z Veleslavína na letiště

12.12.2016 19:23

Praha - Metroprojekt může začít připravovat podobu železničního spojení mezi pražským Veleslavínem a Letištěm Václava Havla. Proti výsledkům tendru, ve kterém Metroprojekt zvítězil spolu se společností Sudop Praha s cenou téměř 61 milionů korun, se nikdo neodvolal. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) tak v úterý podepíše se sdružením příslušnou smlouvu. V úterý to řekla mluvčí státní investorské organizace Kateřina Šubová. Klíčový úsek železničního spojení by se podle odhadů SŽDC mohl začít stavět nejdříve v roce 2020.

 

"

 

„Jedná se o významný krok pro vybudování klíčového úseku železničního spojení hlavního města s mezinárodním letištěm. Modernizovaná trať z Masarykova nádraží do Kladna, s odbočkou na ruzyňské letiště, bude v celém úseku dvoukolejná a elektrifikovaná. Ve špičce tak na ni bude možné vypravit až šest párů osobních a spěšných vlaků za hodinu," uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

 

Úsek mezi Veleslavínem a letištěm v Ruzyni procházející přes Dlouhou Míli navazuje na sporný úsek mezi Dejvicemi a Veleslavínem, kde se místní zastupitelé postavili proti modernizaci trati z Prahy do Kladna a požadují dražší a náročnější vedení železničního spojení tunelem.

Trasa by měla vést zčásti po povrchu

 

S tunelovým spojením nyní správa železnic počítá. Trasa chystaného modernizovaného spojení Praha - Kladno s odbočkou na letiště by měla vést z Masarykova nádraží do Stromovky po povrchu, dále k Veleslavínu by měla být v tunelu.

 

Aktuální návrh podle Šubové počítá s novou zastávkou Dejvice, která by měla být podpovrchová a umístěna co nejblíže stanici metra A Hradčanská. Vlakové nádraží Praha - Dejvice by bylo zrušeno.

SŽDC chce začít hledat zpracovatelé podkladů

 

Budova nádraží je pro provoz podle SŽDC předimenzovaná a už nyní z velké části neslouží původnímu účelu, ale prostory v ní jsou mimo jiné pronajímány jako kanceláře.

 

Od Dejvic by trať až k Veleslavínu měla vést pod střešovickým masivem dvěma jednokolejnými raženými tunely v hloubce až 80 m. Portály ražených tunelů jsou plánovány v prostoru vodojemu Bruska a teplárny Veleslavín. Pro úsek mezi Výstavištěm a Veleslavínem chce SŽDC začít hledat zpracovatele podkladů pro územní rozhodnutí v první polovině příštího roku, uvedla Šubová.

 

Nové zastávky vzniknou dále na pražském Veleslavíně, na Dlouhé Míli nebo v Liboci. Posunuta bude rovněž zastávka Praha - Ruzyně do nové lokality za křížením s ulicí Drnovskou, uvedla SŽDC.

Stavba má vyjít na 20 miliard.

Zdroj: čtk