Modernizace železničních tratí bude pokračovat

22.01.2016 10:19

– Modernizace léta opomíjených železničních tratí v Libereckém kraji bude i letošním roce pokračovat. Vedle již zahájené výstavby nové stanice v České Lípě, která přijde zhruba na miliardu korun, by se rekonstrukce měly dočkat trati a nádraží ve Frýdlantu a Raspenavě na Liberecku. Je to zhruba za 450 milionů korun.

            „V Raspenavě a ve Frýdlantu projdou stanice kompletní modernizací, budou tam nová nástupiště s bezbariérovým přístupem,“ popsal rozsah plánovaných prací Blažek. Modernizace čeká podle něj i tratě z Frýdlantu do Mníšku a z Raspenavy do Bílého Potoka. Ty čeká modernizace zabezpečovacího zařízení, zároveň na trati do Mníšku bude zvýšena rychlost. „Celá ta akce by měla přinést zvýšení stability železniční dopravy na trati z Liberce do Frýdlantu,“ řekl Pavel Blažek, jednatel společnosti Korid LK, která je koordinátorem dopravy v kraji.

            Liberecký kraj má dobře rozvinutou železniční síť, je ale většinou jednokolejná a není elektrifikovaná. Navíc je zastaralá a podle odhadů by potřebovala modernizaci za 21 miliard korun. V minulosti se do ní ale investovalo jen málo.

            Rekordní byl loňský rok, kdy Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) investovala do modernizace, oprav a rekonstrukcí železničních tratí v kraji 3,1 miliardy korun. Je to víc než za posledních deset let dohromady. Hlavním důvodem byla snaha dočerpat co nejvíce peněz z končícího Operačního programu Doprava I.

            I v příštích letech budou ale opravy pokračovat, slíbil generální ředitel SŽDC Pavel Surý. Už loni začala rekonstrukce nádraží v České Lípě, která ho posune blíž k městu a zvýší komfort pro cestující. „Celá akce přijde zhruba na miliardu, dalších 1,8 miliardy korun by se v příštích dvou letech mělo investovat i do modernizace železniční trati a stanic z České Lípy na Liberec,“ dodal Surý.

            Rekonstrukce čeká podle něj i trať z České Lípy na Litoměřice, ale i další úsek trati z Turnova na Hradec Králové. Vlaky by tam pak podle něj mohly jezdit až stokilometrovou rychlostí. „Aby pro cestující byla železniční doprava komfortní a konkurenceschopná,“ dodal Surý.

Zdroj: Českolipský deník