Na Osoblažce budou přes léto jen nostalgické vlaky

16.06.2022 17:44

Modernizace jedné lokomotivy nabrala zpoždění, druhá musí na údržbu.

České dráhy od dnešního dne přerušily provoz vlaků na úzkorozchodné dráze Třemešná ve Slezsku – Osoblaha. Důvodem je nedostatek vozidel. Místo vlaků jezdí autobusy. Omezení přišlo v době, kdy je téměř hotová rekonstrukce historických nádraží a z úzkokolejky se stala ještě větší atrakce než v minulosti.

České dráhy mají dlouhodobě pro trať dvě lokomotivy, od loňska je ale jen jedna. Lokomotiva 705.914 je od loňského léta v hlavní opravě u CZ LOKO a Wynx Pool. Hotová ale není. Lokomotiva měla zajistit současný provoz. „Bohužel dodavatel má zpoždění zhruba půl roku a předpokládaný termín dokončení modernizace je podzim,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Detailně jsme o rekonstrukci psali zde.

Dosud České dráhy jezdily s lokomotivou 705.913 a dvěma vozy Balm/u. „Lokomotivu a jeden vůz nyní přistavíme k údržbě vyššího stupně,“ dodal Šťáhlavský. Do té doby budou po trati jezdit náhradní autobus. „Velmi nás to mrzí, protože se jedná o turistickou trať a prodloužení termínu opravy lokomotivy padlo zrovna do letní turistické sezóny,“ dodal Šťáhlavský.

Po trati budou jezdit alespoň o víkendech historické parní vlaky provozované Slezskými zemskými drahami.

Motorové lokomotivy řady 705 byly vyráběné jako řada TU 47.0 v letech 1954, 1955 a 1958 v pražské lokomotivce ČKD. Na úzkorozchodných tratích ČSD nahradily parní lokomotivy a byly také exportovány do Sovětského svazu. Celkem tak bylo vyrobeno 66 lokomotiv, z toho 21 pro Československo. Lokomotivy pro rozchod 760 mm mají maximální rychlost 50 km/h, původně výkon 258 kW, délku 12,7 metru a hmotnost přes 30 tun. Pro Osoblažku mají České dráhy vyhrazené dvě lokomotivy, další (705.916-5) je pak ve sbírce železničního muzea ČD v Lužné u Rakovníka.

 
Zdroj: Doprava