Ne čtyři, ale šest nástupišť má vlakové nádraží v Plzni

03.01.2015 09:47

Plzeň – Na plzeňském hlavním vlakovém nádraží se rozšířil počet nástupišť ze čtyř na šest. Významná změna souvisí s přestavbou kolejí, nástupišť i mostů v železničním uzlu Plzeň.

Jde o soubor několika staveb za jednotky miliard korun, které by měly být hotové do roku 2017. "Jde o trvalou změnu," řekl šéf Regionálního obchodního centra Českých drah Vladimír Kostelný.

"Původní nástupiště byla přečíslovaná a to tak, že provizorní 1a nástupiště je prvním nástupištěm, původní první nástupiště je druhé a tak to pokračuje až do čísla šest," řekl. Původně byla na nádraží čtyři nástupiště, peron 2a má dnes číslo 4.

Změna zatím podle informací ČTK nevyvolává žádný chaos. "Nenastaly zásadní problémy, protože byla poměrně velká osvěta a na nádražích jsou vylepené plakáty s informacemi. Potom záleží na každém cestujícím, jak to rychle vstřebá," řekl Kostelný.

Motivem změny byl fakt, že plzeňské vlakové nádraží prochází zásadní rekonstrukcí a rozšiřováním, podle drah největším od druhé světové války. V předchozí etapě se rozšířila kolejiště směrem na Cheb a Domažlice a vznikly nové podchody, které výrazně urychlí přestup z vlaku na zastávky městské hromadné dopravy. Letos a příští rok se budou stavět nové koleje, mosty a nástupiště ve směru na Prahu a Žatec. Současně se vybudují nové perony 1 až 4. Všechny stavby mají být hotové do konce roku 2017.

"Přečíslování nástupišť je vlastně prvním krokem k cílovému stavu, kdy v Plzni bude šest nástupišť," doplnil Vladimír Kostelný.

Centrální železniční stanice v Plzni byla zprovozněna roku 1862. V té době byla též uvedena do provozu část České západní dráhy z Prahy do Plzně. Současná výpravní budova byla otevřena v roce 1907.

Zdroj: čtk