Nová odstavná místa v Praze: Velké depo i pro rychlovlaky má vyrůst v Běchovicích
Správa železniční dopravní cesty pokročila v řešení nerudovské otázky, kam s vlaky v Praze. Centrální komise ministerstva dopravy schválila správě železnic Vyhledávací studii odstavných kapacit v uzlu Praha. Závěr zní, že z 24 prověřovaných lokalit se SŽDC dále zaměří na pět.
K dalšímu prověření byly doporučeny a schváleny plochy celkem ve třech oblastech. První je oblast mezi libeňským depem a Novým spojením při Balabence (tzv. lokalita Malletova), druhou je oblast bývalého vršovického seřaďovacího nádraží, kde jsou tři lokality (Trnkov/Slatiny/Strašnice) a třetí jsou plochy severně od trati u železniční stanice Běchovice (tzv. lokalita Praha-Běchovice ONS).
„Vybrané lokality budou dále rozpracovány v dalších stupních dokumentace, předně záměru projektu, kde bude konkretizována vlastní proveditelnost nejen z hlediska rozsahu řešení,“ uvedla mluvčí správy železnic Radka Pistoriusová. Cílem vyhledávací studie bylo nalézt vhodné plochy například z hlediska délky souprav, kolejových kapacit či možností, jak se vypořádat s vlastnictvím pozemků a územním plánem.
Zatímco první dvě uvedené oblasti jsou ve vyhledávací studii sledovány především ke krátkodobému (sedlovému) odstavu souprav se servisním zázemím (sanitárním), lokalita v Běchovicích je určena ke zbudování velkého depa kolejových vozidel, včetně opravárenských kapacit, myčky a podobně. „Případně výhledově aspiruje z tohoto hlediska k zázemí pro vozbu souprav vysokorychlostních,“ doplnila Pistoriusová. Provozní model nových dep bude SŽDC teprve ladit, zařízení by ale měla sloužit všem dopravcům.
Zdroj: Doprava