Ostuda mezi pražskými nádražími

25.03.2015 11:34

K závěru se chýlí příprava rekonstrukce historické secesní budovy nádraží Vyšehrad. Ještě letos by mohla začít oprava památky i stavba dvou nových budov, které vyrostou v ­jejím sousedství a s historickou budovou spojeny. Zástupce investora architekt Martin Kotík komentovat dění moc nechtěl.

Podle Prahy 2 už developerovi nestojí nic v cestě. Stavba i rekonstrukce mají stavební povolení. „Podařilo se nám vyjednat, aby novostavbu snížil o jedno patro a zachoval větší odstup od historické budovy nádraží,“ popisuje zástupce starostky Prahy 2 Václav Vondrášek.

O rekonstrukci nádraží Vyšehrad se mluví již od roku 2002. Velikost přístaveb se nelíbila radnici Prahy 2, později údajně neměl investor na opravu peníze. Kvůli chátrání budovy vedl stavební úřad se společností sankční řízení.

Společnost RailCity Vyšehrad, které objekt nádraží patří, se také dlouho nemohla dohodnout s památkáři. Ti chtěli záruku, že když developer postaví dvě plánované budovy v ­sousedství, tak historickou budovu nenechá dál chátrat. „Samozřejmě se budeme účastnit kontrolních dnů a ­požadovat domluvené postupy,“ slibuje šéf pražských památkářů Jiří Skalický.

 

Projekt pro majitele připravuje architektonický ateliér Omikron K a jeho šéf Martin Kotík. Odhadované náklady projektu jsou 250 milionů korun.

Nádraží Vyšehrad

V roce 1960 přestalo nádraží sloužit jako železniční stanice, fungovala jen výhybna.

  • 2001 - Ministerstvo kultury vyhlásilo objekt nádraží kulturní památkou.
  • 2007 - Budovu nádraží koupila za 42,5 milionu korun firma TIP Estate. Ta bez povolení strhla historickou čekárnu na nástupišti. Památkový odbor magistrátu jí tehdy udělil nejvyšší možnou pokutu 100 tisíc korun.

 

Zdroj: Metro