Pendolino čeká proměna

08.05.2017 17:55

Jednotky s naklápěcí skříní kdysi objednaly někdejší státní dráhy s tím, že budou jezdit do Vídně a Berlína. Nakonec jezdí především z Prahy do Ostravy, dvakrát denně také do Chebu a jednou do Košic, po dvanácti letech intenzivního provozu však i navzdory kratší trase potřebují úpravy.

 

Interiér sedmi (respektive šesti, protože sedmá je ještě na opravě po předloňské tragické nehodě) souprav s naklápěcí skříní vznikne téměř celý znovu. „Nová budou sedadla, obložení stěn, podlahy, zavazadlové police a buňky WC. Výměnou projdou elektrické zásuvky a osvětlení,“ popsal Miroslav Kupec z vedení drah. I nadále zůstanou sedadla v uspořádání 2 + 1 v obou třídách. V první třídě by však nově měla být kožená.

 

Dráhy představily koncem roku 2015 svůj nový designový manuál, který měl sjednotit podobu interiéru nových vozidel. Ačkoli i poté přicházely do provozu nové řady vagonů – zejména modernizované velkoprostorové vozy pro vlaky do Berlína – ještě se v nich manuál nijak nepromítl. Naopak vizualizace revitalizovaných Pendolin z něj již vycházejí. Mluvčí drah Radek Joklík zdůraznil, že rozsah obnovy dopravce konzultoval „s předními designery v oblasti kolejových vozidel Jiřím Španihelem a Patrikem Kotasem“. Španihel je podepsán pod designovým návrhem, zatímco Kotas vytvořil původní podobu interiéru českých Pendolin.

 

Kromě nového interiéru by měly být jednotky po modernizaci lehčí, ČD doufají ve výraznou úsporu v poplatcích za dopravní cestu. Další úsporu očekávají díky menší energetické náročnosti.

Zdroj: Doprava