Petice zabrala

09.12.2015 10:57

Téměř tři tisícovky lidí, kteří podepsali petici za obnovu poničené trati u Dobkoviček, se mohou konečně radovat. Ministerstvo dopravy přislíbilo, že železnici poškozenou sesuvem z roku 2013 opraví. Zvažuje dokonce i přemostění rizikových úseků.

            Téměř dva roky přešlapování nad 200 metrů dlouhým úsekem zkroucených kolejí na trati označené 097 je u konce. „Aktuálně jsme ve fázi zahájení příprav na obnovu trati. Více informací prozatím nemohu poskytnout,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Jde o významný posun, protože až dosud ministerstvo tvrdilo, že obnova trati není na pořadu dne.

            Za obnovu železnice bojovali i obyvatelé obcí v její blízkosti. Pod petici volající po její záchraně se podepsalo přes 3000 lidí. „Díky petici se nám podařilo zaktivizovat místní starosty, dotčené obce od Lovosic až po Teplice pak přijaly usnesení, že trvají na záchraně trati. To vše jistě sehrálo roli,“ řekl k rozhodnutí krajský lídr Strany zelených Jiří Škoda, který petiční akci organizoval a o problematice trati hovořil s ministry dopravy i financí. „Podle vyjádření ministra dopravy už byl dán pokyn Správě železniční dopravní cesty, aby začala pracovat na obnovení trati. Dosud se nedělo vůbec nic, což byla jedna z věcí, které jsme úřadům vyčítali. Státní organizace se přece nemůže dva a půl roku koukat na svěřený majetek, který je poničený, a dělat, že se to vyřeší nějak samo,“ doplnil Škoda.

            Krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek ocenil, že ministerstvo konečně vyhovělo naléhání Ústeckého kraje, který upozorňoval na přínos železnice pro celý region. „Po jednání s ministrem dopravy Danem Ťokem jsme byli ubezpečeni, že k obnovení dojde. Dovolím si říct, že jde o prvního ministra dopravy, který nám takto vyšel vstříc a dodržel slovo. Jsme za to velmi rádi,“ svěřil se Komínek.

 

Ve hře jsou dvě varianty

 

Železnice je po sesuvu, který zavalil i rozestavěnou dálnici D8, v provozu jen mezi Teplicemi a Radejčínem. Pak musí cestující přesedat do autobusu. Po opravě budou vlaky jezdit v celé délce trati, což turisté vítají. „Bojím se však, že do té doby ještě uteče hodně vody a ministerstvo třikrát obrátí kabát. Ale buďme optimisty,“ komentoval rozhodnutí Rostislav Veselý z Teplic.

            Jakou podobu bude obnovený úsek železnice nakonec mít, zatím není jasné. Ve hře je řešení s mostem přes zničené území, které by si vyžádalo 200 až 300 milionů korun, ale i varianta bez přemostění.

Zdroj: 5plus2