Polská Pendolina mají technické problémy

21.11.2014 19:44

- Polské železnice zažívají řadu problémů se zavedením nových vlaků Pendolino do provozu. Ty mají stále podle plánu vyjet v den platnosti nového jízdního řádu pro příští rok, tedy v prosinci. PKP (Polskie Koleje Państwowe) ale nejspíš oficiální termín vyjetí s cestujícími odloží.

Polsko tak se zavedením těchto vlaků řeší stejné problémy, jako v roce 2003 řešil dopravce České dráhy, když vyjetí Pendolina s cestujícími narostlo na téměř roční zpoždění. PKP ale věří, že veškeré technické nedostatky do konce listopadu vyřeší. Polská Pendolina mají spojit pětici hlavních měst země, Gdaňsk, Varšavu, Vratislav, Katovice a Krakov. O víkendu dopravci navíc zcela zkolaboval rezervační systém na prodej jízdních dokladů právě pro vlaky Pendolino PKP.

PENDOILINA ZVLÁDNOU I 300 KM V HODINĚ, I V POLSKU SMĚJÍ JEN STOŠEDESÁTKOU

Už nyní se ale objevují na řadě odborných diskuzí informace, že nákup těchto rychlých vlaků je pro Polsko zcela chybnou cestou, kterou se PKP postupně chce vydat. Přitom jen v letošním roce, investoval dopravce do tamní infrastruktury kolejí až 110 miliard korun. Pendolina ale díky špatné infrastruktuře své rychlostní schopnosti v Polsku předvádět nemohou, jejich maximální rychlost (stejně jako v České republice) nebude větší než 160 km v hodině, a to jen na nově modernizovaných tratích, které stavbaři postupně dopravci předávají do užívání.

PKP ale chtějí v dohledné době nakoupit další, tedy v závislosti na rychlém postupu modernizací rychlostních tratí, které mají v následujících pěti letech dosáhnout až 7500 km. Polské Pendolino by tak jednou mohlo spojit i Varšavu s Berlínem, a poláci se rozhodně této možnosti nevzdávají. Nyní zde jezdí legendární Berlin-Warszawa express, který je uctíván stejně jako "naše" Vindobona nebo Metropol.

Zdroj: Doprava