Regiojet přepravil v ČR v prvním pololetí o třetinu více lidí
– Železniční dopravce Regiojet, který patří do skupiny Student Agency, přepravil v prvním pololetí ve svých vlacích v Česku a na mezinárodních spojích 1,4 milionu cestujících, což je meziroční nárůst o 32 procent. Na Slovensku převezly vnitrostátní dálkové vlaky mezi Bratislavou a Košicemi 450 tisíc lidí, začaly zde jezdit teprve na konci loňského roku.
Majitel skupiny Radim Jančura předpokládá, že letos poprvé skončí Regiojet v zisku, a to několik milionů korun. Regiojet ještě jezdí na Slovensku v závazku veřejné služby mezi Bratislavou a Komárnem, kde přepravil 1,2 milionu cestujících.
Aktuálně žluté vlaky spojují Prahu s Ostravskem desetkrát denně, některé pokračují na Slovensko, a od června jezdí také noční spoj z Prahy do Košic. „Díky nočnímu spoji předpokládáme ve druhém pololetí ještě rychlejší nárůst cestujících než dosud. V prosinci od nového jízdního řádu by měly naše vlaky spojit také Prahu s Přerovem, Hulínem, Otrokovicemi a Starým Městem," uvedl Jančura. O rok později by Regiojet chtěl vyjet také na trasu z Prahy do Žiliny přes Vsetín.
Vzhledem k rychlému nárůstu počtu cestujících se však Regiojet musí vypořádat s většími nároky na úklid souprav, na což upozorňují i někteří cestující. Podle mluvčího Aleše Ondrůje narazil systém úklidu na své limity. „Intenzivně to řešíme a přijali jsme konkrétní opatření, abychom nedostatky v úklidu co nejrychleji odstranili," doplnil Ondrůj.
Pod značkou Regiojetu jezdí na Slovensku také autobusy z Bratislavy do Nitry a Banské Bystrice a měly by vyjet také z Bratislavy do Vídně a na vídeňské letiště. „Plánům na rozšíření spojů odpovídá i nábor nových zaměstnanců," uvedl Ondrůj. Vlaky Regiojetu jezdily ještě loni v Česku se ztrátou. Podle Jančury se díky rostoucímu počtu cestujících dařilo postupně přejít ve druhé polovině roku k ziskovému hospodaření a letošní rok by měl poprvé skončit v černých číslech.
Leo Express, který jezdí také mezi Prahou a Ostravskem, čísla za první pololetí dosud nezveřejnil, České dráhy počty cestujících na jednotlivých trasách nezveřejňují vůbec.
Zdroj: čtk