RegioJet prodal do Chorvatska již 40 tisíc jízdenek

25.05.2022 11:19

Deset dnů před startem prvního letošního přímého vlaku z Česka do Chorvatska hlásí RegioJet výrazně větší zájem o jízdenky než loni. Firma oznámila, že již překonala hranici 40 tisíc prodaných jízdenek. Dopravce chce pokořit loňský rekord a prodat přes sto tisíc jízdenek.

„Zaznamenáváme poměrně velký nárůst oproti loňskému roku. Loni na konci května jsme měli zhruba 30 tisíc prodaných jízdenek, což jsme měli letos už na začátku května. Meziročně ke stejnému datu jsou prodeje o zhruba 70 % vyšší,“ řekl ředitel RegioJetu Jakub Svobda. Za růstem podle něj je i skutečnost, že už nejsou žádná cestovní omezení. „Letos už nejsou omezení, a tedy cestující si pravděpodobně chtějí více užít dovolenou, která jim v posledních dvou letech chyběla,“ dodal Svoboda. Podle něj je reálné, aby letos padla hranice 100 tisíc přepravených cestujících. Loni vlakem do Chorvatska a zpět jelo 98 tisíc lidí.

První vlak vyjede v pátek 3. 6. v 16.38 hodin z Prahy hlavního nádraží a v 19.48 hodin z Brna. Za jednosměrnou jízdenku včetně rezervace a všech služeb pro cestu ve voze se sedačkami zaplatí cestující na trase do Rijeky v červnu akční cenu od 590 Kč; za jízdenku ve spacím voze pak cenu od 790 Kč. Na trase do Splitu pak ceny začínají na 890 Kč za sedačku a na 1090 Kč za cestu v lůžkovém voze.

Vlaky budou jezdit od 3. června do 26. září, v červnu a září třikrát týdně, o prázdninách denně. Dopravce uvádí, že ceny začínají na 590 korunách za sedačku a 790 korunách za lůžko u Rijeky, respektive na 890 a 1 090 korunách u Splitu. To odpovídá loňským cenám. Dopravcem nejnižší uváděná cena ale platí v podstatě jen pár termínů na začátku června a v září.

Bez zastávky v Maďarsku

Vlaky opět pojedou z Prahy přes Záhřeb do Rijeky a do Splitu; návazné autobusy rozvezou cestující do různých letovisek. Kromě Prahy a Brna vlaky zastaví nově pro nástup a výstup také ve Žďáru nad Sázavou a Havlíčkově Brodě, stejně jako loni pak v Kolíně, Břeclavi a v Bratislavě.

RegioJet na základě zkušeností upravil jízdní řád. Došlo ke zrušení zastavování v Maďarsku, což by mělo přinést větší rezervy pro eliminaci zpoždění. Vlaky již nepojedou do Budapešti a přes Maďarsko pojedou přes Csornu a Zalaszentiván. „Na území Maďarska nebudou zastavovat pro nástup/výstup cestujících,“ řekl provozní manažer RegioJetu Jiří Jahelka.

Trasa přes Budapešť s úvratí loni přinášela řadu komplikací a zpoždění. Zájem o cestu z Budapešti k Jadranu byl relativně nízký. Mezi Prahou a Budapeští jezdí RegioJet jinými přímými spoji. I přesto ale značný rozruch vzbudil především krátký čas na obrat soupravy ve Splitu: letos jen 1 hodinu a 50 minut. Loni to bylo o 20 minut více. „Čas je sice o něco málo kratší, naopak jsou volnější jízdní doby na trase tam i zpět a pobyty ve stanicích,“ řekl Jahelka. Doba jízdy do Chorvatska je prakticky stejná jako loni i přes výrazné zkrácení díky nezajíždění do Budapešti.

RegioJet bude letos spolupracovat se stejnými dopravci jako loni: v maďarském úseku s Continental Railway Solution, v Chorvatsku se státními Hrvatske željeznice (HŽ).

Kapacita vlaku bude více než 600 cestujících, dopravce stejně jako loni počítá s patnáctivozovou soupravou.

Zdroj: Doprava