Rekonstrukce trati uzavře Semmering

20.05.2017 11:30

Rekonstrukce železničních kolejí v úseku Smíchov–Hostivice, jehož součástí je výletníky oblíbený Pražský Semmering, by měla vypuknout letos v létě. Práce potrvají patnáct měsíců. Nepřetržitá výluka zabere tři týdny.

 

Projekt počítá s obnovou stanic Žvahov, Jinonice, jež se přejmenují na Waltrovku podle nové rozlehlé čtvrti, která vyrůstá na místě věhlasné továrny na letecké motory, a Stodůlky a Zličín. Vznikne úplně nová zastávka Jinonice poblíž stejnojmenné stanice metra.

            „Nepřetržitá výluka na trati bude pouze 21 dnů v úseku Smíchov–Zličín,“ vzkazuje cestujícím mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

            Modernizace letitou trať připraví na odkloněné vlaky, které tudy v budoucnu pojedou, až vypukne renovace hlavní trasy na Kladno. O té se hovoří od začátku 90. let. Když všechno dobře půjde, některé odhady říkají, že by se mohla uskutečnit zhruba za deset let. Rekonstrukce Semmeringu také výrazně zvýší plynulost provozu na těchto kolejích. „Do budoucna budeme moci zkrátit intervaly pravidelných osobních spojů na 30 minut,“ řekl Právu mluvčí organizace Ropid Filip Drápal.

            Zastaralá mechanická zařízení na trati nahradí moderní elektronická zabezpečovací a sdělovací zařízení. „Omezený vliv lidského činitele výrazně přispěje ke zvýšení bezpečnosti železničního provozu, ale i silničního provozu na železničních přejezdech,“ poznamenal Illiaš.

            Výstavba nových nástupišť s výškou 55 cm nad temenem kolejnice v zastávce Jinonice a Zličín umožní bezpečnější, plynulejší a rychlejší nástup a výstup cestujících. Nová nástupiště pohodlně poslouží i lidem s omezenou schopností pohybu a orientace. Označení Pražský Semmering nese úsek ze smíchovského severního nástupiště nad Hlubočepy přes Žvahov do Jinonic. Název získal podle horské dráhy Semmering v Rakousku mezi Vídní a Štýrským Hradcem pro svůj horský charakter a rozvinutí trati smyčkou vracející se o více než 180 stupňů přes dvojici Hlubočepských viaduktů. Společnost Buštěhradská dráha jej vybudovala v letech 1868 až 1872 jako součást trati, která spojila tehdejší Smíchovské společné nádraží a Hostivice. V 70. letech 20. století se započalo s modernizací a rozšířením trati, koncem 90. let se ale objevily úvahy o zrušení a došlo k redukci spojů. Při katastrofální povodni v roce 2002 sloužil vlak jako náhradní doprava za nefunkční trasu B metra, zároveň tudy mířily odkloněné nákladní soupravy. Pražský Semmering je dlouhý celkem osm kilometrů.

 

Rekonstrukce Semmeringu také výrazně zvýší plynulost provozu na těchto kolejích.

Zdroj: Právo