Siemens má prvního zákazníka na Vectron Dual Mode

21.11.2019 14:59

Německý dopravce Railsystem RP GmbH je prvním zákazníkem Siemensu na nové lokomotivy Vectron Dual Mode, které zvládají jízdu na diesel i trakční elektřinu.

Kontakt oznámil Siemens v tiskové zprávě. První stroje má firma převzít na konci příštího roku. Siemens dvouzdrojové lokomotivy představil letos v březnu, koncept už na loňském InnoTransu.

Jde o lokomotivu, která kombinuje to nejlepší z obou trakcí,“ řekl šéfka Siemens Mobility Sabrina Soussan.

Pro dopravce je hlavní výhodou možnost provozovat vlaky na elektrizovaných tratí i těch bez trolejí bez výměny lokomotivy. Zatímco řada výrobců experimentuje zejména u elektrických jednotek s hybridy a pohonem mimo elektrizované tratě na baterii, Vectron Dual Mode sází čistě na naftu.

Lokomotiva je navržena čistě na provoz v Německu, má výkon 2000 kW bez ohledu na to, zda jede na elektřinu či naftu. Maximální rychlost je 160 kilometrů za hodinu. Mimo elektrifikované tratě má lokomotiva k dispozici nádrž na 2500 litrů nafty. To je výrazně více než na lokomotivy typu Last mile, které umí sice jezdit také mimo elektrizované úseky, ale většinou jen pár kilometrů.

Zdroj: Doprava