Skončila oprava výpravní budovy nádraží v Železné Rudě-Alžbětíně
Středně velkou opravou prošla nádražní budova v Železné Rudě-Alžbětíně. Stanice je výjimečná tím, že leží přímo na hranici mezi Českou republikou a Německem. Opravu budovy z roku 1877 zahájila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v září 2017. Zhotovitelem prací byla společnost RAILSTAV, celkové náklady dosáhly výše 6 milionů korun.
Nádraží v Železné Rudě-Alžbětíně je spojnicí mezi bavorskou tratí z Plattlingu do Bavorské Železné Rudy a tratí Plzeň – Klatovy – Železná Ruda. Státní hranice prochází přímo prostředkem výpravní budovy a tím pádem rozděluje budovu na českou a německou část. Vzhledem ke své poloze uprostřed Šumavy je nádraží hojně využíváno turisty jak v letních, tak zimních měsících.
Revitalizace výpravní budovy zahrnovala především výměnu částí krovu a střechy, které byly ve velmi špatném stavu. Střecha nad celou budovou byla dále chemicky ošetřena a napuštěna speciální sanační ochrannou penetrací. Nové jsou také například klempířské prvky.
Dále se opravilo stávající obložení štítů střechy a obložení horních pater budovy. Přezdila se komínová tělesa tak, aby se jejich vzhled co nejvíce přiblížil historickému rázu budovy. Zásadně byl opraven i nástupištní přístřešek, kde byla vyměněna krytina a barevně sjednocena se všemi novými klempířskými prvky. Opravena jsou také všechna kamenná schodiště. Zajímavostí je nový vzhled fasády na nízkém přístavku v uličním traktu budovy, kde se realizoval náznak kamenné profilace, aby se vzhled co nejvíce přiblížil ostatní kamenné fasádě objektu. Příští rok bude následovat modernizace vnitřních prostor budovy železnorudského nádraží.
Zdroj: Doprava