Soudí se s firmou TSS o drezíny

29.08.2017 17:27

Správa železniční dopravní cesty vstoupila do právního sporu s ostravskou Traťovou strojní společností. Důvodem jsou smlouvy na modernizaci drezín, které strojírna dodala podle železničářů se zpožděním, nebo vůbec.

            První spor dospěl minulý týden až k soudu, který zatím věc nerozhodl.

Týká se modernizace dvaceti vozíků za sto milionů korun. „Všechny tyto vozy TSS dodala, ale se zpožděním,“ uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. Správa železnic proto požaduje penále 6,8 milionu korun.

            O mnohem větší sumu pak jde v dalším sporu, který se týká čtyř smluv na modernizaci čtrnácti motorových vozíků MUV69, deseti fréz, pěti původem ruským drezín DGKu a sedmi strojů na výměnu pražců. Celkem to představuje zakázky za více než čtvrt miliardy. „Za nedodání ani jednoho vozu bylo vyčísleno penále 23 milionů korun,“ doplnila Šubová. TSS nechce tahanice komentovat.

            „Mezi stranami sice formálně probíhá spor, nicméně vzhledem k tomu, že stále je možné očekávat smírné uzavření kauzy a věc je předána externí právní službě, naše strana vyjádření poskytovat nebude,“ sdělila ředitelka obchodního odboru Ivana Dlabajová. Už v minulosti se nicméně vyjádřila pro iDnes.cz, že modernizace byla vzhledem ke stavu drezín objektivně vyloučena, tudíž firma penále platit nehodlá. Traťová strojní společnost je původně dcera Českých drah, kterou v roce 2011 plně ovládly Ostravské opravny a strojírny bratří Petera a Rudolfa Šuškových. Správa železnic mezitím řešila nedostatek montážních vozítek novým tendrem na dodávku padesáti strojů, který vyhrála českotřebovská společnost CZ Loko.

            První vůz by měla firma dodat na podzim, další mají následovat do dvou let.

Celková cena činí zhruba půl miliardy korun. SŽDC se snaží postupně obnovovat park kolejových strojů, neboť některé vozíky už mají za sebou čtyřicítku.

 

Zdroj: E15