Stavbaři na IV. železničním koridoru mají náskok

26.10.2014 20:28

Na jihu Čech pokračuje díky příznivému počasí modernizace IV. tranzitního koridoru Praha - České Budějovice - Linz. Pokud bude navíc příznivá zima, stavební práce budou v některých technologických procesech probíhat i přes zimní období. Z kraje léta převzala stavební úseky realizační firma, a to hned Ševětín - Horusice a Veselí nad Lužnicí - Soběslav. V těchto traťových úsecích dojde jak k navýšení rychlosti, tak i zvýšené bezpečnosti provozu a pohodlí.

Hlavním investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty, která v prvním úseku ze Ševětína do Horusice proinvestuje téměř jednu miliardu. V druhém úseku z Veselé do Soběslavi pak 700 milionů korun. Hlavním přínosem v nedávno plněné modernizaci, bude především přidání druhé traťové koleje, doposud totiž vlaky z Benešova přes Tábor do Českých Budějovic (až na krátké dvoukolejné úseky) jezdí po jedné koleji. Dvě koleje jsou nyní položeny již od Benešova do Soběslavi. IV. tranzitní koridor se tak stane rychlým spojení s Rakouskem daleko dříve, než obě země spojí budovaná dálnice.

SOBĚSLAVÍ BUDOU VLAKY PROJÍŽDĚT RYCHLOSTÍ 160 KM

Zejména pak Soběslav, která doposud na trati plnila úlohu výhybny na jednokolejné tratí, stejně jako řada dalších stanic a zastávek, dozná časového posunu spojení vlakem s hlavním městem. Cestování do hlavní metropole klesne řádově o 42 minut, od původního stavu.Soběslavské nádraží projde kompletní rekonstrukcí, a stavební firma zvýší bezpečnost cestujících realizací jednoho ostrovního nástupiště, stejně jako ve Veselí nad Lužnicí. Ostrovní nástupiště bude vybaveno jak podchodem, tak i výtahem pro imobilní cestující.

DALŠÍCH ÚPRAV PAK DOZNAJÍ ÚSEKY KOLEM DYNÍNA A HORUSIC.

„Na jihočeském koridoru jsme v poslední době zahájili hned několik modernizací, takže v současnosti na něm probíhají velmi rozsáhlé stavební práce. Věřím, že cestující nám odpustí dočasné nepohodlí, protože výsledek bude stát za to. Zatímco dnes se jezdí z Prahy do Českých Budějovic za zhruba dvě a půl hodiny, už za dva roky to bude pouhých 90 minut. Železnice se tak stane i v tomto regionu vážným konkurentem silniční dopravy," sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Zdroj: Doprava