Střídání dopravců v pohraničí

05.05.2018 09:59

Z tratí v části Saska i českém pohraničí zmizí do dvou a půl roku s největší pravděpodobností společnost Länderbahn provozující zde vlaky pod značkou Trilex. V nové přeshraniční soutěži na další desetiletou smlouvu podala lepší nabídku dceřiná společnost DB Regio Verkehrsgesellschaft Start Ostsachsen. Na provozu by se měla podílet i česká Arriva.

Vyplývá to z předběžných výsledků soutěže, o kterých informovali zadavatelé v tiskové zprávě. Výsledek zatím není pravomocný, do 8. května běží lhůta na odvolání. Nová smlouva bude platit do konce jízdního řádu v roce 2031.

Zakázku organizovalo sdružení zadavatelů, ve kterém jsou dopravní německá sdružení ZVON (Horní Lužice+Dolní Slezsko) a dopravní svaz Oberelbe (ZVOE) společně s Libereckým a Ústeckým krajem. Rozhodnutí ještě není pravomocné. Do soutěže se přihlásila pouze dcera DB Regio a Länderbahn. Ta vystřídala DB na této trati před deseti lety, když vyhrála veřejnou soutěž.

K zahájení provozu pod novým dopravcem by mělo dojít s jízdním řádem platným od prosince 2019, v případě trati Liberec – Žitava – Varnsdorf v roce 2020. Zakázka se týká spojů mezi Drážďany a Görlitz, Drážďany a Žitavou, Görlitz a Bischofswerdou a Dráždany a Žitavou přes Ebersbach. Současně i vlaků mezi Libercem a Drážďany přes Žitavu a do Seifhennersdorfu. Nově dopravce nebude pokrývat spojení mezi Varnsdorfem a Rybništěm, to si zadá Ústecký kraj sám. Celkem zakázka pokrývá 3,9 milionu vlakokilometrů ročně.

DB má nasadit na trať modernizované jednotky Siemens Desiro, ty jsou cestujícím na těchto tratích dobře známy, Länderbahn s nimi dosud jezdí. Jde v podstatě o střídání dvou velkých národních dopravců: majitelem Länderbahn je společnosti Netinera, v které mají většinu italské státní železnice FS, DB Regio patří do skupiny státních Deutsche Bahn.

Zdroj: Doprava