Šumavská trať doménou motorových lokomotiv

22.06.2016 11:05

Na horské trati z Klatov do Železné Rudy skončila modernizace. Správa železniční dopravní cesty při ní zvýšila rychlost, zlepšila zabezpečení provozu a také zvýšila kapacitu trati. Nadále však zůstává jednokolejná a nedočkala se ani elektrizace.

 

Rekonstrukce proměnila některá charakteristická místa trati mezi Klatovy a Železnou Rudou. U Janovic nad Úhlavou již nejsou mechanická návěstidla, minulostí jsou mechanické závory, hradla a hlásky. Celou trať kontrolují dispečeři dálkově – jeden z Klatov, druhý pomocný dispečer z Železné Rudy-Alžbětína.

 

Rekonstrukce se dotkla především stanic, kde vznikla nová nástupiště. Ze zastávky Zelená Lhota je výhybna, díky nové koleji se zvýšila i kapacita celé trati. Mimo stanice nechala SŽDC vyměnit železniční svršek pouze v místech, kde byl v nejhorším stavu. To však stačilo ke zvýšení traťové rychlosti na 60 až 90 kilometrů za hodinu. „Revitalizace je uzavřená, odstraňují se nedodělky,“ poznamenal při slavnostním ukončení modernizace náměstek generálního ředitele SŽDC Mojmír Nejezchleb.

Zdroj: čtk