SŽDC dokončila rekonstrukci stanice Horažďovice
- Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dokončila více než roční rekonstrukci železniční stanice Horažďovice předměstí na Klatovsku za zhruba 460 milionů korun. Stavbaři dělají dokončovací práce, řekl ČTK Pavel Paidar ze SŽDC. Modernizací se zkrátily přestupní doby a zlepšila se kvalita cestování. Rychlíky mohou nyní místem projíždět až 120kilometrovou rychlostí.
Stanice, která se zhruba půl století nemodernizovala, je důležitým uzlem, kde se stýká hlavní trať Plzeň - České Budějovice s regionální tratí od Domažlic, Klatov a Sušice. Využívají ji lidé jezdící za prací do Plzně, Strakonic, Sušice a Nepomuka a hojně školáci. Přebíhání přes koleje pro ně bylo často nebezpečné. "Je to docela využívaná trať, kde jezdí rychlíky, a má i potenciál příměstské dopravy směrem k Plzni, protože je tam přestup na trať do Sušice," řekl Paidar.
Díky operačnímu programu Doprava zmodernizovala SŽDC veškerá kolejiště ve stanici, automatické řízení a zabezpečovací systémy. Investor vybudoval nový objekt pro technologie k provozu trati. Kvůli zvýšení bezpečnosti vznikly bezbariérové podchody, nová ostrovní nástupiště, informační systém, rozhlas a na nástupištích a schodištích jsou kamery. "Nyní je lepší návaznost na trať směrem na Sušici. Vzniklo tam nové zhlaví na obou stranách stanice," uvedl Paidar.
Horažďovického starostu Michaela Formana mrzí to, že do velkého rozsahu prací nebyla zahrnuta nádražní budova. "Zázemí pro cestující i personál by mělo být ve 21. století lepší," uvedl. Výpravní budova je podle Paidara v majetku Českých drah, takže SŽDC provedla jen nezbytně nutné úpravy. Převody nádražních budov na SŽDC, které už České dráhy schválily, by se měly uskutečnit letos. "Chceme postupně opravit všechny nádražní budovy, aby odpovídaly moderním standardům, a to i za evropské peníze z operačního programu Doprava II," uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Prioritou je podle něj oprava nádraží v nejhorším stavu.
Stanice Horažďovice předměstí, na pomezí Plzeňského a Jihočeského kraje, je konečnou osobních vlaků z Plzně i z Českých Budějovic. Kraje se nedomluvily na vzájemných platbách, a proto každý platí ČD za svůj vlak a lidé musí v Horažďovicích přestupovat.
Podle Illiaše bude mít SŽDC do konce roku studii proveditelnosti na celou trať Plzeň - České Budějovice.
Zdroj: čtk