Tramvaje povedou na Slivenec, Libuš i Háje

12.03.2017 21:26

Stávající pražská tramvajová trať se protáhne do všech směrů. Hlavní město plánuje vybudovat pět nových tratí, dvě chce prodloužit a v plánu jsou i dvě nové tramvajové smyčky. „Nejblíže k realizaci je etapa Barrandov-Holyně-Slivenec,“ uvedl náměstek pražské primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Tratě se budou podle Dolínka stavět postupně tak, jak bude město získávat stavební povolení. Náklady zatím nechtěl náměstek primátorky upřesnit.

 

Délka tramvajové tratě mezi Barrandovem, Holyní a Slivencem je 1,5 kilometru a město na ní počítá s vybudováním tří párů zastávek. Obsloužit by měla zejména novou bytovou výstavbu, která už přímo se stavbou tratě kalkuluje. Podle informací magistrátu je trať ve stádiu vydaného územního rozhodnutí.  O stavební povolení město zažádalo loni. „Stavební řízení je v současné době přerušeno do doby dořešení majetkoprávních vztahů,“ uvádí v dokumentech magistrát. Týká se to zejména pozemků společnosti Finep.

 

„Každopádně na přelomu roku jsme uzavřeli s jedním z majitelů dohodu o odkupu pozemků, které jsou nutné pro stavbu první etapy, tím by se to mohlo výrazně posunout,“ konstatoval Dolínek. Zajímavá je podle něj i výstavba spojení Modřany-Libuš. Spočívá v prodloužení tramvajové tratě ze stávajícího obratiště Sídliště Modřany podél ulice Generála Šišky a dále ulicí Novodvorskou do koncové zastávky Libuš, situované v blízkosti budoucí stanice metra D. Nová trať podle magistrátu nabídne obyvatelům sídliště Libuš alternativní dopravní spojení do centra města tramvajovou linkou přes Braník a Podolí. V další etapě chce město ukončení trati provázat na stanici metra D Libuš. Magistrát si od linky slibuje redukci autobusové dopravy.

 

Rychlé spojení východu metropole

 

Nejdelší nově vybudovaná tramvajová trať by měla propojit Spořilov, Opatov a Háje. Měřit má 6,5 kilometru, po její délce plánuje město postavit 13 zastávek. Výstavba tratě je podle magistrátu součástí dlouhodobé vize takzvané Východní tramvajové tangenty, která má umožnit rychlé spojení východní části metropole. Podle města půjde o významnou náhradu autobusové dopravy. V letošním roce by mělo dojít ke koordinaci s Technickou správou komunikací (TSK) a akcí „Spořilovská“, ve které se počítá s protihlukovou ochranou Spořilova a okolí. „Projekční příprava návazných úseků tramvajové trati bude následovat v dalších letech,“ zmiňuje v dokumentaci město.

Zdroj: Metro