Troleje vrátí trati zašlou slávu

22.09.2014 10:22

Půl miliardy korun. Přesně tolik bude stát rekonstrukce trati z Chebu na státní hranice s Německem, kudy by v budoucnu mohly jezdit elektrické vlaky směrem na Norimberk. Právě tento úsek je na českém území poslední překážkou k tomu, aby se Cheb jako důležitý železniční uzel vrátil do evropské železniční sítě. Práce zahájí ještě letos.

Úpravy mají trať připravit pro moderní rychlé osobní ale i těžké nákladní vagony. Podél kolejí také vyrostou sloupy, které ponesou troleje.

"Elektrifikovaná trať by měla v budoucnu umožnit jízdu vlaků s naklápěcí technologií. Bude tu možné jezdit rychlostí až 140 kilometrů v hodině," uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský.

Přesto jen rekonstrukce české části cestu z Chebu do Evropy neotevře. Důležité bude, kdy zmodernizuje trať na Norimberk také německá strana. "Jak je na tom elektrifikace trati Schirding – Marktredwitz, to nevíme, bližší informace nemáme. Ale snad bude zprovoznění české části trati impulsem i pro naše německé partnery," uvedl Ptačinský. Poslední přímý denní vlak z Prahy do Norimberka projel Chebem koncem roku 2004. Chebská stanice se tak rázem octla na samotném okraji české, ale i evropské železniční mapy. Představitelé českých a německých měst v sousedství trati se s tím ale smířit nechtějí. Na podporu modernizace železniční cesty proto založili zájmové sdružení.

Elektrifikaci trasy by přivítal i Karlovarský kraj. Podle náměstka hejtmana Petra Navrátila je klíčem k posílení významu chebského uzlu vedle osobní také těžká nákladní doprava. O tu má Cheb enormní zájem. Radnice si uvědomuje, že významným kritériem pro příliv investorů do tamní rozvíjející se průmyslové zóny by mohla být právě elektrifikovaná trať do Norimberka.

Zdroj: 5plus2