v Brně-Maloměřicích odstartovala rekonstrukce jedné ze servisních hal
Součástí stavby je i výměna podúrovňového soustruhu za zcela nové zařízení, které umožní bez demontáže obnovit tvar kol i brzdových kotoučů nejnovějších železničních vozidel Českých drah.
V Maloměřicích se provádí údržba RegioPanterů, elektrických a motorových lokomotiv i samostatných vozů. Pracovníci Českých drah se podílejí také na údržbě krajských jednotek Moravia. Podúrovňový soustruh bude zajišťovat primárně soustružení kolejových vozidel z brněnských středisek údržby v Maloměřicích a Horních Heršpicích, a dále také z Havlíčkova Brodu, Olomouce, Znojma a Veselí nad Moravou. V plánu je ročně zajistit soustružení cca 480 vozidel.Součástí kompletní rekonstrukce haly bude také její prodloužení ze současných 63 na 81 metrů. Ve druhé části haly zůstane stávající kolejová váha, dílna pro opravy sběračů a nově sem bude přesunuta také defektoskopická dílna. Zhotovitelem stavby je společnost TSS GRADE.
„Podúrovňový soustruh slouží k údržbě jízdních ploch kol a brzdových kotoučů železničních vozidel, a to bez nutnosti demontáže dvojkolí z podvozku vozidla. Díky novému zařízení ušetříme náklady při přepravě vozidel na jiná pracoviště, prodlouží se životnost dvojkolí a sníží náklady na jejich opravy. To vše bude mít vliv také na zvýšení dostupnosti vozidel pro provoz,“ říká místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro servis Michal Kraus. Nové zařízení nahradí stávající, zhruba 50 let starý podúrovňový soustruh, který neumožňuje úpravu dvojkolí u současných moderních vlaků.
Investiční akce pořízení podúrovňového soustruhu s úpravou haly bude dokončena na začátku roku 2027.
Zdroj: dp