Vlaky už jezdí po nových kolejích
Po téměř 170 letech utichl provoz na původní Pernerově trati v úseku Dlouhá Třebová - Ústí nad Orlicí, jehož modernizace je součástí velké opravy železničního uzlu v Ústí nad Orlicí.
"Vlaky jezdí po nových kolejích od 17. srpna přesně od 12 hodin, kdy byla doprava přepojena na novou estakádu," uvedl Jakub Ptačinský ze Správy železniční dopravní cesty. Práce na trati doposud probíhají zejména na první kolejové skupině, kudy jezdí vlaky ve směru Praha - Česká Třebová, postupně se ale přesouvají na druhou kolejovou skupinu.
"Práce se teď přesunují, kvůli čemuž bude od 19. srpna do 2. září trvat výluka na koleji číslo dvě, která bude následně také přeložena na estakádu," řekl Ptačinský.
Původní železniční trať Praha -Česká Třebová, kterou navrhl stavitel tratí Jan Perner, vedla přes Ústí nad Orlicí už od roku 1845. Až o téměř 30 let později zde při napojení trati do Letohradu vznikla současná budova stanice.
Její funkci nyní převezme nový objekt. Ten bude sloužit k řízení dopravy, jako zázemí pro technologie a zároveň bude tvořit i vstup do podchodu.
Modernizace nádraží a trati za více než 1,3 miliardy korun by měla být dokončena 31. července příštího roku.
Zdroj: Mladá fronta Dnes