Výluky na Brněnsku

31.03.2017 12:41

Brno – Největší výluka v historii Brna čeká v létě Jihomoravany.

Kvůli opravě Pražského viaduktu a tratě mezi hlavním nádražím a Židenicemi místem neprojedou vlaky. Železničáři odhadují dobu oprav na sto dní.

            Místo jednoho nádraží budou lidé v době oprav od 3. června do 10. října cestovat hned mezi třemi. „Budeme využívat nádraží v Králově Poli a v Židenicích. Vlaky z jiných zemí a z Prahy budou stavět na dolním nádraží u Zvonařky. Momentálně řešíme, jestli by tam mohly jezdit i některé vlaky z Tišnova,“ přiblížil jednání o náhradní dopravě ředitel Kordisu Jiří Horský.

            Kvůli zvýšenému provozu na dolním nádraží tam železničáři přistaví další nástupní hranu. „Na hlavním nádraží mezitím opravíme například koleje číslo jedna a dvě a Pražský viadukt. Sneseme jeho vršek, izolujeme klenby, položíme štěrk pod koleje a vytvoříme nové římsy,“ popsala mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová.

 

SPECIÁLNÍ TRAMVAJ

 

Dodala, že rekonstrukce nádraží bude stát víc než 150 milionů korun a další oprava na něm nejspíš začne už v lednu 2018 a potrvá zhruba dvaadvacet měsíců. „Plánujeme rekonstrukci zabezpečovacího zařízení nádraží, která by měla stát necelé dvě miliardy korun,“ vyčíslila.

            Cestující se snaží uklidnit. „Letos jde u většiny výluk jen o drobnější opravy, rekordní rok 2015 se tedy rozhodně nebude opakovat. Plánované rekonstrukce jsou srovnatelné s loňským rokem,“ zhodnotila Šubová.

            Kromě přestavby nádraží budou železničáři opravovat i několik tratí na Brněnsku. Jednou z nich je i úsek mezi Tišnovem a Kuřimí na Brněnsku.

„Chceme tam zvýšit rychlost trati, vybudovat nová ostrovní nástupiště a zřídit bezbariérový přístup. Zároveň opravíme i čtyři mosty,“ vyjmenovala Šubová. Dodala, že klíčová bude kompletní organizace dopravy.

S tím souhlasí i Horský. „Nejdůležitější je nevěnovat se jen jednotlivým výlukám, ale pokusit se zorganizovat dopravu v kraji jako celek, aby byla plynulá,“ konstatoval.

            Mezi Tišnovem a Kuřimí pojedou vlaky dál, nicméně omezeně. „Zavedeme tam výlukový jízdní řád, kdy se v Kuřimi postupně omezí různá nástupiště podle postupu prací,“ doplnil mluvčí Českých drah Radek Joklík.

 

***

 

NÁHRADNÍ DOPRAVA

 

Autobusy naopak nahradí dopravu na trase Říkonín a Vlkov u Tišnova. Od začátku března se změní i jízdní řád autobusové linky 430 kvůli výluce mezi Zastávkou na Brněnsku a obcí Náměšť nad Oslavou.

 

NEJVĚTŠÍ VÝLUKY NA BRNĚNSKU

 

Okříšky ?? Zastávka u Brna od července 2016 do července 2017 Cena: 1,2 miliardy korun ? zvýšení rychlosti z 60 km/h na 100 km/h ? rekonstrukce železničních přejezdů ? zkvalitnění železniční dopravy ? zavedena náhradní autobusová doprava

 

Kuřim ?? Tišnov od února 2017 do prosince 2017 Cena: 719 milionů korun ? rekonstrukce železniční stanice Kuřim ? výstavba nových ostrovních nástupišť ? zřízení bezbariérového přístupu a informačního systému výlukový jízdní řád vlaků

 

Řikonín ?? Vlkov u Tišnova od května 2017 do prosince 2018 Cena: 1,4 miliardy korun ? zvýšení rychlosti vlaků ? rekonstrukce železniční stanice Řikonín ? zřízení bezbariérového přístupu a informačního systému ? bude zavedena náhradní autobusová doprava

 

Rekonstrukce brněnského hlavního nádraží od 3.6.2017 do 10. 9. 2017 Cena: více než 150 milionů korun ? nádraží dočasně přesunou na stanici Brno-dolní nádraží u Zvonařky ? opraví koleje číslo 1 a 2 mezi nádražím a Židenicemi ? zrekonstruují i mosty mezi nádražím a Židenicemi ? posílení tramvajové dopravy, náhradní autobusy, využití dolního nádraží

 

Zdroj: SŽDC