Začíná elektrifikace na Desné
Podél železniční trati ze Šumperku do Koutů rostou sloupy trolejového vedení. Je to dílo stavbařů, kteří pracují na elektrifikaci devatenácti kilometrové dráhy. Elektrifikace trati ze Šumperku do Kout se stala největší investicí do podhorské železnice od její obnovy po povodni vroce 1997.
Díky akci za stovky milionů korun budou moci do Koutů zajíždět přímé elektrické vlaky z Nezamyslic a Olomouce. Soupravy nebudou končit jako doposud v Šumperku. Údolí, kde žije přes jedenáct tisíc obyvatel a kam ročně míří desítky tisíc turistů, tak získá přímé spojení s centrem kraje. Elektrifikace trati má též zrychlit cestování.
„Největší problém bývají přestupy v Šumperku. Někdy musí lidé od Koutů čekat na návazný spoj do Olomouce i přes půl hodiny. Opačným směrem je situace podobná. Doufám, že toto odpadne,“řekl cestující Petr Sklenář.
Velká investice zdaleka nezahrnuje jen postavení sloupů a natažení trolejí. V Petrově vznikají nová bezbariérová nástupiště. Nástupiště budou upravena na bezbariérová a prodloužena na délku 90 metrů i ve všech zastávkách. V Petrově stavbaři vybudují nové zabezpečovací zařízení a nová návěstidla. Ta přibudou také ve Velkých Losiná ch a v Koutech. Podél celé trati dělníci položí optický kabel. Upraví též některé přejezdy a ve Vikýřovicích nově postaví most přes Račí potok. U zastávky v Loučné – Filipové vyroste trakční měnírna. Velkou změnou projde zastávka v centru Loučné nad Desnou. Stane se z ní dopravna se dvěma kolejemi a nástupištěm uprostřed.
Zdroj: Olomoucký deník