Železnici čeká příští rok nebývalý stavební boom
Rekonstrukce české železnice bude v příštím roce probíhat v ještě větším rozsahu než dosud. Výsledkem bude pohodlnější cestování na desítkách kilometrů nových tratí po celé republice. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) hodlá během jediného roku investovat mnoho miliard Kč nejen do koridorových tratí, ale také do důležitých železničních uzlů a regionálních drah.
„Ve srovnání s posledními roky zadáváme nebo připravujeme k zadání mnohem vyšší množství investičních akcí,“ řekl generální ředitel SŽDC Jiří Kolář. Jak upozornil, daní za zlepšování parametrů řady tratí budou rozsáhlé výluky, se kterými se bude muset vypořádat nejen správce kolejí, ale také jednotliví dopravci. Pokračovat bude zejména přestavba 4. koridoru z Prahy na jih Čech. Na již probíhající modernizace mezi Táborem a Sudoměřicemi u Tábora a Veselím nad Lužnicí a Horusicemi navážou práce v části z Veselí do Soběslavi a z Horusic do Ševětína. Na všech uvedených úsecích přibude potřebná druhá kolej, zcela novou podobu získají železniční stanice Veselí nad Lužnicí a Soběslav. Po dokončení celé jižní větve koridoru by se měla jízdní doba vlaků z Prahy do Českých Budějovic zkrátit na 90 minut.
Rekonstruovat se budou stanice i regionální tratě
Železnice se ale příští rok začne měnit i na dalších místech. V Českém Těšíně například odstartuje přestavba železniční stanice a jejího napojení na vedlejší traťové úseky. Kompletní rekonstrukce se pak dočká stanice ve Strakonicích. Její součástí budou i nová ostrovní nástupiště, podchody a další novinky. K lepšímu se promění také regionální tratě z Českých Budějovic do Volar a z Liberce do Tanvaldu. Předzvěstí připravované modernizace traťového úseku Praha hl. n. – Praha-Hostivař bude zahájení prací v hostivařské stanici, jejichž výsledkem bude kromě jiného výstavba ostrovních nástupišť v normové výšce 550 milimetrů nad kolejnicí, která propojí nový podchod s výtahy. Obyvatelé západních Čech se mohou těšit na lepší cestování přes významný železniční uzel v Plzni, kde se stavbaři v příštím roce zaměří zejména na pražskou část tamního hlavního nádraží.
Zdroj: Doprava