Správa železniční dopravní cesty chce elektrifikovat jednokolejnou trať na Kladno a rozšířit ji o jednu kolej. Nová má být jen odbočka na Letiště Václava Havla. Zbytek trasy bude kopírovat současné spojení. Cesta z pražského Masarykova nádraží na letiště by pak měla trvat nejvýš dvacet pět minut, do Kladna zhruba půlhodinu. Správa chce rychlodráhu Praha - Kladno dokončit do osmi let. Termín je podle generálního ředitele Pavla Surého nutné dodržet kvůli dotacím z Evropské unie.
Pavel SURÝ, generální ředitel:
My si slibujeme, aby ta trať byla postavená z prostředků Operačního programu Doprava 2, to znamená, je tam potřeba, aby byla fakticky fyzicky dokončena do roku 2023. To se samozřejmě povede, pokud se dohodneme na variantách, které budou pro všechny schůdné. A tak, aby byly přijatelné samozřejmě pro občany těch městských částí hlavně a nebyly tam samozřejmě průtahy.
Barbora KRUPOVÁ, moderátorka:
Železniční spojení z centra Prahy přes ruzyňské letiště do Kladna bude stát podle plánů zhruba osmnáct miliard korun.
Zdroj: Doprava